niedziela, 12 listopada 2017

Stosik 4/2017

Mangowo tym razem głównie nadrabianie zaległości. Za to część książkowa już nieco wyszła spod kontroli, więc nie było co odkładać tej notki na później. Pozazdrościłam Frydzi i postanowiłam, że też powiększę swoją kolekcję literatury japońskiej, czego skutki wyraźnie widać w stosiku książkowym... Czy to już podchodzi pod obsesję?
Natsuo Kumeta "Nasz cud" (1) - Wreszcie zmobilizowałam się do kupienia pierwszego tomu (choć wolałabym od razu wszystkie do tej pory wydane). Zawsze to jakiś początek.
Kazue Kato "Ao no Exorcist" (19) - Im dalej w historię, tym więcej nowych faktów i tajemnic. A w ramach lekkiego rozluźnienia przygotowania do zbiorowych urodzin.
Kafka Asagiri & Sango Harukawa "Bungou Stray Dogs" (1-2) - Zastanawiałam się czy w ogóle zabierać się za mangę, ale w końcu zwyciężyła moja chęć bliższego poznania nawiązań literackich. A więc co zrobiłam najpierw? Przeszłam do przypisów. :P Reszta wciąż czeka na przeczytanie.
Aya Kanno "Requiem Króla Róż" (7) - No... dzieje się. Dawno już nie czytałam tej mangi, ale szybko na powrót się w nią wciągnęłam.
Yuji Iwahara "Dimension W" (6-7) - Jeszcze trochę a wykroczymy poza akcję z anime, ciekawe co wtedy na nas czeka. Do tego już teraz pojawiła się na chwilę postać, której nie znam.
Yuki Kodama "Wzgórze Apolla" bonus track - Piękne uwieńczenie całej serii (co nie zmienia faktu, że wciąż chciałabym więcej). Pozostaje mi się cieszyć, że mam już calutkie na półce. ♥
I teraz czas na wspomnianą literaturę japońską...
Kawabata Yasunari "Kraina śniegu" - Tyle już o niej słyszałam, czas przeczytać.
Oe Kenzaburo "Futbol ery Manen", "Sprawa osobista"
Junichiro Tanizaki "Dziennik szalonego starca. Niektórzy wolą pokrzywy"
Sanyuutei Enchoo "Dziwna historia o upiorach z latarnią w kształcie piwonii" - Już przeczytane. Niestety nie załapało się do zdjęcia, bo akurat pożyczyłam ją koleżance.
"Tydzień świętego mozołu" - Zbiór opowiadań.
Natsume Soseki "Jestem kotem", "Światło i mrok", "Wrota", Panicz" - Z powieści Sosekiego znam na razie tylko "Sedno rzeczy" (którego niestety nie mam, przynajmniej na razie, bo to jedna z tych książek, która osiąga zdecydowanie wyższe ceny), czas poznać coś więcej.
Kojiro Serisawa "Koniec samuraja"
Lafcadio Hearn "Kwaidan. Opowieści niezwykłe" - W trakcie czytania.
Chrestomatia współczesnych opowiadań japońskich
J. W. Hall "Japonia od czasów najdawniejszych do dzisiaj" - A to w ramach zapoznawania się z historią. Niestety książkę mam bez obwoluty, za to kosztowała jedynie 5 zł.
...oraz pozostałe książki.
Zhang Cheng "Opowieść o małpie prawdziwej i małpie nieprawdziwej" - A to już chińskie, nie japońskie, ale ponieważ kosztowało prawie tyle co nic, to szkoda było nie wziąć.
K. M. Moning "Mroczne szaleństwo" - Sytuacja cenowo podobna do tej powyżej. A ponieważ doszły mnie słuchy, że historia ciekawa, to postanowiłam wziąć.
H. Murakami "Zawód: powieściopisarz" - Już przeczytane. Myślę, że niedługo pojawi się recenzja.
J. Sorensen "Seth & Greyson" - Książka, dla której najpierw przeczytałam dwie inne z tej serii.
J. Ćwiek "Drobinki nieśmiertelności" - Chyba jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się kupić książkę w dniu jej premiery. Aż do tej właśnie. A fakt, że wciąż nie skończyłam jej czytać przemilczmy. Ja to jeszcze nadrobię!
C. R. Zafon "Labirynt duchów" - Wybrała mnie! Dzięki temu mogłam ją kupić za złotówkę jeszcze przed oficjalną premierą. Było z tym trochę stresu, za to radość ze znalezionej książki wszystko wynagradza. ♥
J. K. Rowling "Harry Potter i więzień Azkabanu" - Kolejna część serii z ilustracjami Jima Kay'a! Czekałam na nią niecierpliwie i od razu zabrałam się za czytanie. Jak zawsze piękne wydanie!

10 komentarzy:

  1. A ja dalej zbieram sobie powolutku Wzgórze Apolla. XD Ale kiedyś tak jak Ty, z satysfakcją postawię całą serię na mojej półce! <3
    Requiem to jedna z moich ulubionych mang wydawanych w Polsce i nie moge doczekać się kolejnych tomów. ;u;
    Wow, ale ten książkowy stosik to naprawdę solidny! Kiedy znajdujesz czas, żeby to wszystko przeczytać? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to powodzenia w zbieraniu! :D
      Właśnie problem w tym, że nie znajduję czasu i większość wciąż czeka na przeczytanie. :< Ale akurat w przypadku literatury japońskiej mogę sobie tłumaczyć, że jeszcze się to kiedyś przyda (chociażby na zajęcia). xD

      Usuń
  2. Nie ma to jak kupować mangę dla przypisów. ;) Uroczy pluszak! I świeżak ukryty za stosami xD
    Pozdrawiam!
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Motywacja co do Literatów mnie nie dziwi. Sama zastanawiam się nad tą serią tylko dla posłowia tłumaczki, ale jest za długa i tak bardzo nie w moim temacie, że ta ciekawość chyba jednak przegra...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę nadrobić czytanie - całkiem sporo już mam i zbieram na bieżąco (bo lepsze zniżki nowości na gildii), ale przeczytać to kompletnie nie ma kiedy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa książki Zafona... ale najpierw dobrze byłoby poznać więcej jego poprzednich powieści, bo czytałam ich niewiele.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  6. Co powiesz o Dziwnej historii? Mnie podobala sie srednio.
    Zazdroszcze tej japonszczyzny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystawiłam jej 8/10, więc musiała zrobić na mnie dobre wrażenie, ale jeśli zapytać o jakiś konkretny powód to ciężko byłoby mi odpowiedzieć. ^^'' Z jednej strony, jak sam tytuł wskazuje, jest dziwna, z drugiej sporo się dzieje i szybko się czyta, no i powstała na podstawie rakugo, czym nieco u mnie (jako wielbicielki "Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu") zapunktowała.
      W sumie wciąż mi mało, ale chyba wyczerpałam pulę tych najtańszych książek. ;c

      Usuń
  7. Ja też zaczęłam czytać Nasz cud, na razie mam tylko 2 tomy i jeszcze nie wiem czy tytuł mi się podoba czy nie ;)
    7 tom Requiem był mega dołujący :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej podczytałam trochę na skanach i nawet miałam teraz kupić jeszcze parę tomów w promocji, ale obawiam się, że i tak nie będę miała na nie na razie czasu. Requiem zdecydowanie dołujące. Zastanawiam się też co jeszcze może się tam wydarzyć.

      Usuń

będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad, dobrze wiedzieć, że są osoby które tu zaglądają ;)

i bez spamu, proszę :)