poniedziałek, 29 maja 2017

Moje M&A aktualności 2/2017

Nie przedłużając, zapraszam do przeczytania tego, co mam do powiedzenia o paru tytułach. :)
Natsume Yuujinchou Shi | 13 odcinków | Ocena: 8/10
Natsume Yuujinchou Go | 11 odcinków | Ocena: 9/10

I tak oto nadszedł czas, kiedy do obejrzenia (poza odcinkami specjalnymi) został mi jedynie aktualnie trwający nowy sezon Natsume... Z jednej strony dobrze, że jestem już niemal na bieżąco, z drugiej żałuję, że niedługo nie będę miała co oglądać (nie licząc jeszcze paru dodatków). Odkładając jednak tę kwestię na bok, z każdym odcinkiem coraz bardziej uwielbiam to anime i już wiem, że gdyby w Polsce wyszła manga, nie wahałabym się ani chwili (nawet mimo nieszczególnie zachęcającej kreski).
Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru. Zoku OVA | Ocena: 7/10
Trochę już minęło odkąd oglądałam tę serię, jednak to jednoodcinkowe OVA szybko przypomniało mi, jak przyjemnie spędziłam przy niej czas. Jest specyficznie jak zawsze i pełno tu ciętych uwag oraz dogryzania sobie nawzajem. Ahhh, aż chciałoby się wrócić do tej serii...
Occultic;Nine | 12 odcinków | Ocena: 7/10
Tę serię postanowiłam obejrzeć już po zakończeniu sezonu, nawet myślałam o pełnej recenzji. Obejrzałam. I... nie wiedziałam co myśleć. Przynajmniej w pewnych kwestiach. Tak więc zamiast recenzji jedynie wspominam o niej tutaj. Postaci jest dużo i choć potrafią czasem zirytować, to jednak ciekawią i zdecydowanie chce się poznawać tę historię dalej. Bardzo charakterystycznym elementem jest to, że bohaterowie wyrzucają słowa z szybkością karabinu maszynowego, przez co nieraz miałam wrażenie, że oglądam tę serię w przyspieszonym tempie.
Kimi no Na wa. | 1h 46 min. | Ocena: 9/10
Już bardzo długo planowałam obejrzeć to anime, aż w końcu się zmobilizowałam. I było warto, zdecydowanie. Anime oczywiście zachwyca pod względem graficznym i już samo to sprawia, że od razu chce się je obejrzeć jeszcze raz. Historia jednak też zdecydowanie zasługuje na uwagę, a jej piękna oprawa graficzna po prostu dopełnia całości. Muzycznie też bardzo dobrze. Zdecydowanie jeszcze niejednokrotnie powrócę do tego anime. ♥
Garo: Honoo no Kokuin - Home | Special | Ocena: 6/10
Ponieważ z jakiegoś powodu upodobałam sobie to anime, nie mogłam sobie oczywiście odpuścić wszelkich do niego dodatków. Ten odcinek specjalny zdradzi nam nieco więcej na temat Emy i jej rodzinnych stron. Może nie jest jakiś szczególny, jednak dobrze mi się go oglądało.
Garo Movie: Divine Flame | 1h 18 min. | Ocena: 7/10
Powód jak wyżej, tym razem jednak mogłam powrócić do świata tego anime na trochę dłużej. Jest to kontynuacja serii rozgrywająca się parę lat po jej zakończeniu, więc nie chcę spojlerować tym, którzy nie oglądali. Ogólnie oglądało się całkiem nieźle, poza tym cieszę się z okazji do powrócenia do tego świata. Może tylko trochę żałuję, że nie było więcej scen pewnego pairingu. ;)
Saiki Kusuo no Ψ-nan | 45/120 odcinków
Seria, którą zainteresowałam się po tej recenzji i  to zdecydowanie była dobra decyzja. Niech Was tylko nie przeraża liczba odcinków - są króciutkie. Jest to seria bardzo humorystyczna, jej główny bohater ma wręcz niewyobrażalne moce psychiczne i z łatwością mógłby zawładnąć całym wszechświatem, a jednak woli zadowolić się (w miarę) zwyczajnym życiem. Wychodzi z tym różnie, jest zabawnie i znajdziemy tu wiele typowych schematów pokazanych w krzywym zwierciadle. Świetna seria na chwilę odprężenia. ^^

9 komentarzy:

  1. O kurczaki! Totalnie zapomniałam o Divine Flame, a przecież tak strasznie lubię to anime i chciałam zobaczyć kontynuację :o Muszę koniecznie nadrobić! Pozdrawiam
    Kusonoki Akane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nadrabiaj, a jak już nadrobisz, to chętnie się dowiem co sądzisz. ;)

      Usuń
  2. Miło mi, bardzo, za to, że przekonałam cię do Saikiego :3
    Przyznaję, że sama też nie recenzowałam Occultic;Nine bo to jest zadanie arcytrudne i ciężko sklecic jakieś sensowne zdania o tej serii.
    Muszę w końcu zabrac się za Kimi no Nawa - póki co obejrzałam Koe no Katachi i Doukyuusei <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie to ani złe, ani szczególnie dobre, że faktycznie trudno napisać o Occultic;Nine coś więcej, zwłaszcza że kompletnie nie potrafię się ustosunkować do tej serii i wciąż nie wiem co o niej myśleć.
      Ja z kolei mam do nadrobienia Koe no Katachi. ^^

      Usuń
  3. Ja w ostatnim czasie obejrzałam jedynie "ReLife", które swoją drogą bardzo przypadło mi do gustu. Główny bohater był świetnie wykreowany :D
    Planuję oglądnąć "Kimi no Wa" i mam nadzieję, że się na tym filmie nie zawiodę.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to całkiem udana seria, teraz planuję się zabrać za mangę. ^^
      W takim razie przyjemnego oglądania. ;)

      Usuń
  4. "Kimi no Na wa" faktycznie warte obejrzenia. Co do reszty, niestety nie widziałam, choć może się to w przyszłości zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja nic nie ogladlam i tak aptrze tutaj post oczyms takim i mysle CO JA MAM OGLADAC??? mozem i cos polecisz? :) Wole zamkniete serie (a bynajmniej sezon starczy) filmy krotkei dlugie, byle bylo ;) Pozdrawiam!

    PS: tez czytam mangi ale u mne iw bibliotece z nimi krucho ;(
    PS:2 Zostaje i obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, tyle do polecenia... sama nie wiem od czego zacząć. W najbliższym czasie planuję opublikować notkę o seriach, do których chciałabym wrócić, może z tego coś wpadnie Ci w oko? ;)

      Usuń

będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad, dobrze wiedzieć, że są osoby które tu zaglądają ;)

i bez spamu, proszę :)