poniedziałek, 19 sierpnia 2013

K. Ishiyama "Grimms Manga" # 2




Wydawnictwo: Yumegari
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 163
Seria: Grimms Manga (cz. 2)
o pierwszym tomie możecie przeczytać tutaj

"Kei Ishiyama wraca z czterema zupełnie nowymi i wyjątkowymi interpretacjami baśni Braci Grimm!
 Królewna Śnieżka wraz z najmłodszym z siedmiu krasnoludków tworzą uroczą, lecz niepokonaną drużynę; Żabi król okazuje się niespodzianką, Kot w butach przeżywa niezapomniane przygody, a zakochana para odnajduje się dzięki radosnemu skowronkowi. Śmiech, szczypta magii i miłości...
Baśnie nigdy nie zostały opowiedziane piękniej!"

Oto kolejna odsłona baśni Braci Grimm przedstawionych w zupełnie inny sposób. Tym razem ktoś inny uratował Królewnę Śnieżkę, Kot w butach to długowieczne stworzenie, które z pewnych powodów nie chce już nigdy więcej używać swoich mocy, a zamiast żabiego króla mamy żabią księżniczkę, która marzy o miłości z prawdziwego zdarzenia. Jeśli chodzi o ostatnią baśń - śpiewający, skaczący skowronek, to nie przypominam sobie, żebym wcześniej o niej słyszała. Nie zmienia to jednak faktu, że też mi się spodobała.

Do gustu przypadła mi zwłaszcza postać Kota w butach, sama chciałabym mieć takiego.^^ Jego historia została opowiedziana bardzo ciekawie i, że tak powiem, bardzo mangowo (tak, wiem, genialne określenie). Poza tym na uwagę zasługuje sympatyczny Światełko, wierny towarzysz Królewny Śnieżki. Kolejny raz z chęcią zatopiłam się w świat baśni w nowym wydaniu. Urzekł mnie on już od pierwszych stron.

Tak jak w poprzedniej części mamy tu świetną kreskę i oprawę graficzną (kilka przykładowych stron możecie zobaczyć na stronie wydawnictwa), a dbałość o szczegóły sprawia, że czytanie to czysta przyjemność. Twórczość Kei Ishiyamy bardzo przypadła mi do gustu, więc trochę żałuję, że ta seria składa się jedynie z dwóch tomów. "Grimms Mangę" będę bardzo miło wspominać i z pewnością kiedyś do niej powrócę. Polecam. :)

8/10

8 komentarzy:

  1. Wow pierwszy raz spotykam się z takim wydaniem baśni ;) Miło by było zajrzeć do niego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak bardzo chciałabym ją dorwać bez kupowania ;_; Znaczy te dwa tomiki. Ale to chyba jest niemożliwe...

    OdpowiedzUsuń
  3. O, nawet nie wiedziałem, że jest takie wydawnictwo! Fajne, że ten rynek się rozrasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W dalekich planach mam zakup tej mangi, ale obecnie kupuję sporo tytułów i nie wyrabiam z nowościami, a wydawnictw i nowych mang ciągle przybywa. O.O

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam bajki opowiedziane w nowy sposób. Zrobili może z tego anime? Bo jakoś ta forma lepiej "mi wchodzi" od mangi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... obawiam się, że nie. No ale może kiedyś... ;)

      Usuń
  6. Miło się czytało, pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń

będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad, dobrze wiedzieć, że są osoby które tu zaglądają ;)

i bez spamu, proszę :)