piątek, 30 września 2016

Mangowe zbiory (wrzesień 2016)

Poprzedni tego typu wpis ukazał się w listopadzie 2015r. Wtedy moja kolekcja liczyła sobie 199 tomów. Uznałam, że już czas na aktualizację, póki wciąż mam przy sobie wszystkie mangi - nie ma szans, żebym wszystkie wzięła ze sobą na studia (japonistyko, nadchodzę!). Żeby się niepotrzebnie nie powtarzać, nie będę kolejny raz pisać o wszystkich mangach, a jedynie tych, które od tego czasu przeczytałam (noo, ewentualnie parę słów o kilku).

poprzednio: 199
teraz: 272 (+ 2 LN + 1 artbook)
Yana Toboso Kuroshitsuji" (20) - Postanowiłam odpuścić sobie dalsze zbieranie.
Tsugumi Ohba & Takeshi Obata "Death Note" [12] - Od poprzedniego podsumowania zdążyłam dokończyć tę serię. Podobało mi się, a jakże, jednak mam wrażenie, że końcówka w anime wyszła jakoś zgrabniej.
Chihiro Tamaki "Walkin' Butterfly" [4] - Za jakiś czas mam nadzieję przeczytać ją ponownie i zrecenzować. ;)
Lee Hyeon-sook "Kwiaty grzechu" (1) - Gdyby ktoś chciał mogę sprzedać/wymienić się. 
Hiromu Arakawa "Fullmetal Alchemist" [27] - W końcu w komplecie i z zaszczytnym tytułem najdłuższej serii spośród moich zbiorów. Czytać jeszcze nie skończyłam, ale niewiele mi zostało.
Kobayashi Makoto "Cześć, Michael!" (2, 4, 5, 6, 8) - Seria niestety niekompletna, ale może kiedyś...
Kazue Kato "Ao no Exorcist" (16) - Jaka szkoda, że teraz tomiki wychodzą rzadziej! Na każdy niecierpliwie wyczekuję, zwłaszcza że dzieje się sporo. Dobrze, że kolejny już wkrótce. ^^
Kazue Kato "Time killers" - Mogło być lepiej, ale i tak jest w porządku.
Yuji Iwahara "Dimension W" (1) - Na pewno będę zbierać dalej. O anime pisałam tutaj.
Shirow Miwa "DOGS: Stray dogs howling in the dark" i "DOGS: Bullets & Carnage" (10) - Kiedy kolejny tom?
Lee Hyeon-sook "Savage Garden" [7] - Wciąż czeka na przeczytanie.
Jeon Hey-jin & Lee Ki-ha "Lady Detective" (1) - Lubię historie detektywistyczne, więc skusiłam się na tę manhwę.
Kaoru Mori "Emma" (1) - Sama historia zapowiada się dobrze, więc może kiedyś kupię kolejne tomy, jednak nie jest to dla mnie żaden priorytet i raczej będę czekać na jakąś dobrą okazję.
Kaoru Mori "Opowieść Panny Młodej" (4) - Jestem nieco w tyle ze zbieraniem. ;)
Yuki Urushibara "Mushishi" (1) - Ze względu na tłumaczenie wstrzymałam się z dalszym zbieraniem, ale może jeszcze zmienię zdanie, bo jednak dobrze by było mieć Mushishi na półce. ;)
Naoki Urasawa & Osamu Tezuka "Pluto" [8]
Kiriko Nananan "Dynia z majonezem" - Recenzja tutaj.
Inio Asano "Osiedle promieniste" - Hmmm, dziwna rzecz. Dziwna, ale ciekawa. Może napiszę recenzję.
Hideo Azuma"Dziennik z zaginięcia" - Manga oparta na prawdziwych doświadczeniach jej autora, więc trochę ciężko ją oceniać. Przyznam jednak, że miejscami się nudziłam.
KattLett "Artificial People: Magenta" (1) - Z opinią poczekam na ukazanie się drugiego tomu.
KattLett "Exitus Letalis" (4) - Recenzja pierwszego tomu tutaj.
Hiroshi Sakurazaka & Takeshi Obata "All You Need Is Kill" [2] - Świetna! Zdecydowanie za długo zwlekałam z czytaniem. Powoli szykuję recenzję.
Natsume Ono "Ristorante Paradiso" - Recenzja tutaj.
Ai Yazawa "Kagen no Tsuki" [3] - Wciąż nieprzeczytane, ale mam nadzieję to zmienić.
Tetsuya Tsutsui "Duds Hunt" - Recenzja tutaj.
Akino Matsuri "Petshop of Horrors" (5) - Szkoda, że Taiga nie zdołała wydać tej mangi do końca...
Avi Arad & Junichi Fujisaku & Ko Yasung "The Innocent"
Kei Tome "Acony" - Wydanie 3w1, całkiem ciekawa manga, choć czasami nieco zawiało nudą. Do tego ma naprawdę sporo stron w kolorze. Myślę, że jeszcze napiszę jej recenzję.
Tsukiji Nao "Dziewczyny z ruin" - Powoli szykuję recenzję.
Asumiko Nakamura "Koledzy z klasy" - Recenzja tutaj. ♥
Kalio Suzukin "Kwiat i gwiazda" - Jak na razie jedyne shoujo-ai w mojej kolekcji. Od dawna planowałam napisać jej recenzję, ale jakoś długo się do tego zabieram.
Hozumi "Na dzień przed ślubem" - Recenzja tutaj. Bardzo polecam!
Aiji Yamakawa & Kazune Kawahara "Przyjaciółki" - Recenzja tutaj.
Keiko Suenobu "Vitamin" - Może i wszystko dzieje się trochę za szybko, ale sama historia jest ciekawa.
Hiroaki Samura "Powóz lorda Bradleya" - Manga zdecydowanie kontrowersyjna, jednak warta poznania.
Kano Miyamoto "Uśpiony księżyc" [2] - Wątek romantyczny wydawał mi się czasem nieco wymuszony, jednak sama historia była całkiem ciekawa i podobał mi się jej klimat.
Rihito Takarai "W stolicy kwiatów" 
Rihito Takarai "Tylko kwiaty wiedzą" [3]
Venio Tachibana & Rihito Takarai "Seven Days" [2] - Recenzja tutaj.
Kou Yoneda "NightS" - Zbiór kilku całkiem ciekawych historii.
Kou Yoneda "Labirynt uczuć" - Może napiszę jeszcze jej recenzję.
Kou Yoneda "Kochać mimo wszystko" - Spin-off Labiryntu. Podoba mi się to, jak bardzo różni się historia Onody i Deguchiego od tej Shimy i Togawy.
Tsuta Suzuki "Chłopak z sąsiedztwa"
Junko "Konbini-kun" - Moja ulubiona manga Junko. Jest w niej coś ujmującego. ;)
Isaku Natsume "Pod niebem pełnym gwiazd" - Ciekawa, pełna humoru historia, chcę kolejnych mang autorki!
Toko Kawai "Tuż za rogiem"
Neko Kanda "Monster Petite Panic" - Manga zdecydowanie za krótka, jednak i tak dość przyjemnie się czytało.
Yuki Fumino "Usłyszeć ciepło słońca" - Recenzja tutaj.
Yamamoto Kotetsuko "Bezsenne noce" [3] - Szału co prawda nie ma, ale bywa dość zabawnie i lubię tę kreskę.
Sakiya Haruhi & Yamamoto Kotetsuko "Zawrócić czas" [2] - Jakoś lubię tę historię.
Kyugo "Acid Town" (4) - Wyczekuję kolejnego tomu!
Kyugo "Ty i ja etc."
Misaki Saito "Drug-on" (1) - Dostałam w gratisie i nie planuję kontynuować.
Tetsuya Tsutsui "Prophecy" [3] - Recenzja tutaj.
Karakarakemuri "Śmiech w chmurach" (2) - Jakoś nie mogę się zabrać do dalszego zbierania/czytania.
Jun Mochizuki "Pandora Hearts" [24] - Komplet! Jak na razie przeczytałam osiem tomów.
Fuyumi Soryo "Mars" [15] - Czasami jakby nieco przedramatyzowana, ale jednak warta poznania manga. ;)
Yazawa Ai "Paradise Kiss" (4) - Straciłam nadzieję na zdobycie ostatniego tomu. :c
Takano Ichigo "Orange" [5] - Powoli szykuję recenzję.
Ryohgo Narita "DRRR!!" LN (1) - Możliwość lepszego przyjrzenia się przemyśleniom bohaterów zdecydowanie wychodzi tej historii na dobre. Chętnie przeczytam kolejne tomy.
Kei Ishiyama "Grimms Manga" [2] - Pisałam o niej już dawno, tu i tu.
Yuki Kodama "Wzgórze Apolla" (6) - Naprawdę lubię tę historię, a chociaż oglądałam już anime, przy każdym tomie wciągam się równie mocno. I te kolorowe obwoluty świetnie razem wyglądają. ^^
Masasumi Kakizaki "Green Blood" (4) - Ta kreska! Historia z resztą też niczego sobie.
Hitohai "Wolpertingermenschen" - Naprawdę ciekawa, nietuzinkowa historia. Bardzo polecam!
Tsuina Miura & Gamon Sakurai "Ajin" (1) - Miałam zbierać, a jednak na razie utknęłam na pierwszym tomie.
Usamaru Furuya"Muzyka Marie" [2] - Wciąż do przeczytania, tak samo mangi poniżej.
Daisuke Igarashi "Pitu Pitu" [2]
Motoro Mase "Ikigami" (1)
Jiro Taniguchi "Odległa dzielnica"
Moto Hagio "Klan Poe" [2] - Zaczęłam czytać, ale jakoś powoli mi idzie.
Adachitoka "Noragami" (4) - Chcę już kolejne tomy. ^^
Sui Ishida & Shin Towada "Tokyo Ghoul: Codzienność" LN - Recenzja już wkrótce.
Maybe "Tasogare Otome x Amnesia" (4) - O anime pisałam tutaj. Mam nadzieję, że wkrótce zbiorę resztę!
Aya Kanno "Requiem Króla Róż" (3+1 japoński) - To naprawdę świetna, pełna akcji, intryg i interesujących bohaterów manga, bardzo polecam! Tomik po japońsku wygrałam na Otaku Campie.
Nokuto Koike "6000: The deep sea of madness" [4] - Spodziewałam się czegoś lepszego.
Ono Fuyumi & Yamamoto Kotetsuko "Przekleństwo siedemnastej wiosny" [2] - Recenzja tutaj.
Lily Hoshino "Demon Maiden Zakuro" (4) - Dałam sobie spokój z tą mangą.
Nakamura Asumiko "Utsubora: The story of a novelist" - Recenzja tutaj.
Nakamura Asumiko "Sotsugyo Album" - Mój pierwszy artbook. ♥ Recenzja tutaj.

znalazły nowy dom:
M. "Lyon" Lech "Basement"
Sui Ishida "Tokyo Ghoul" (1)
Yoshiki Tonogai "Doubt" [4]
KattLett "Hunting For Online Demons" (LN)

11 komentarzy:

  1. O matko, jak dużo mang! Zazdroszczę FMA, bo uwielbiam, zazdroszczę Opowieści Panny Młodej, bo jest przepiękna, zazdroszczę pełnego Marsa, bo nie miałam okazji przeczytać do końca i Orange, bo podobno świetne. No cóż więcej powiedzieć, zazdroszczę tak bogatych półeczek. :)

    Pozdrawiam
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marsa specjalnie kupiłam w komplecie, żeby nie było potem problemu. A Orange polecam. ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam oglądać czyjeś biblioteczki ;) Twoja mangowa jest ogromna! ;) Moja koleżanka pewnie mnie podobne zbiory, ale u niej najwięcej Naruto ;) Moja biblioteczka jest niezwykle skromna, w całości mam tylko Death Note'a ;) Alchemika bym bardzo chciała zebrać kiedyś ;) Egzorcysta się rozkręca, ja chcę więcej! ;) Udanych aktualizacji!

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak zawsze marzy mi się większa. xD Zwłaszcza jak zobaczę ilu potencjalnie wartych zdobycia mang wciąż nie mam... Dzięki. ;)

      Usuń
  3. Bardzo lubię oglądać biblioteczki, a Twoja jest taka duża! I jeszcze na początku mówisz, że to nie wszystko. Chciałabym kiedyś uzbierać takie zbiory. Moje własne są dość małe (ok. 60 mang). No cóż, nic tylko zazdrościć :D Również uwielbiam Egzorcystę <3. Powodzenia na studiach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie to wszystko, zdjęcia były robione, kiedy jeszcze całość była w domu. Od czegoś zawsze trzeba zacząć, powodzenia w zbieraniu i dziękuję! :)

      Usuń
  4. Jaka elegancka kolekcja! Zazdroszczę calutkiego Fullmetala - od lat jest to moja ulubiona seria, no i darzę ją ogromnym sentymentem! <3 Strasznie mnie też ciekawi mangowa Pandora czy Ao no Exorcist. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś i ja zacznę zbierać Full Metal Alchemista ;A;!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przerażające, jak szybko przybywają u Ciebie nowe mangi :)
    Wyprzedzam o kilka tomów, jeśli dodać LN, to o kilkanaście, ale obawiam się, że błyskawicznie przegonisz XD
    Zazdroszczę Wzgórza Apolla, FMA, Kurosza i tylu dobrych yaoiców, niestety, myszowe finanse napięte.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje zbiory są niestety nieco szczuplejsze XD
    Szkoda, że nie kontynuujesz "Demon Maiden Zakuro". Akcja się potem naprawdę fajnie rozkręca :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow ale Ci się tego nazbierało o.o Przygarnęłabym Utsuborę. Wciąż naiwnie czekam na polskie wydanie.

    OdpowiedzUsuń

będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad, dobrze wiedzieć, że są osoby które tu zaglądają ;)

i bez spamu, proszę :)